Dlaczego popularność franczyzy rośnie z roku na rok

W ostatnim czasie zauważyć możemy dynamiczny rozrost punktów franczyzowych, które działają w niemal każdej branży. Franczyza stała się dla wielu osób doskonałym sposobem na biznes, który pozwoli im uwolnić się z sideł etatu. Dlaczego młodzi przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na współpracę z franczyzodawca, zamiast wprowadzać w życie swoje własne pomysły biznesowe?

Bak środków, wiedzy, motywacji

Obecnie coraz więcej osób chciałoby prowadzić własny biznes. Kusi ich przede wszystkim możliwość samodzielnego zarządzania czasem pracy, a także osiągania ponadprzeciętnych zysków. Niemniej jednak na biznes trzeba mieć odpowiedni pomysł, a następnie musimy jeszcze wcielić go w życie. Tutaj jednak bardzo często napotykamy wiele problemów. Nie mamy bowiem odpowiednich środków finansowych, aby móc zacząć przygodę w biznesie zupełnie od zera. Często na start potrzeba nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, natomiast banki niechętnie udzielają kredytów na tak wysokie kwoty osobom, które dopiero zaczynają. Kolejnym problemem może być również brak dużej wiedzy odnośnie tego, jak w ogóle poruszać się w świecie biznesu. Przedsiębiorca musi bowiem umieć załatwić wszelkie formalności związane z założeniem działalności gospodarczej, a także pozyskać finansowanie czy w ogóle rozreklamować swoją firmę. Wreszcie dużych problemem okazuje się brak motywacji do tego, aby stawić czoła wszystkim przeciwnościom losu i trudnościom, które z pewnością nie ominą początkujących przedsiębiorców.

Wsparcie na każdym etapie

Odpowiedzią na wszelkie wątpliwości i obawy przyszłych przedsiębiorców jest franczyza. Dzięki niej możemy założyć działalność nawet wtedy, gdy nie posiadamy dużego kapitału na start. Franczyzodawca oferuje nam pomoc na niemalże każdym etapie zakładania, a także prowadzenia własnego biznesu. Niemniej jednak w dalszym ciągu to my jesteśmy właścicielami punktu franczyzowego, zatem możemy niejako nadawać mu charakter według własnego pomysłu. Franczyzodawca podaje nam jedynie ogólne wytyczne, do których musimy się dostosować. Biznes w modelu franczyzowym zakłada co prawda, że franczyzobiorca będzie musiał uiszczać na rzecz franczyzodawcy pewne kwoty, które zwykle stanowią dany procent od przychodu. Niemniej jednak nawet comiesięczny obowiązek zapłaty franczyzodawcy określonych kwot nie powoduje, że franczyza traci na znaczeniu w oczach przedsiębiorców.

Wręcz przeciwnie – korzyści z niej płynące znacznie przewyższają wady w postaci finansowej czy wizerunkowej, gdyż ostatecznie nie budujemy przecież własnej, rozpoznawalnej marki. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się również na otwarcie nowych sklepów czy punktów usługowych właśnie w modelu franczyzowym. Dzięki temu nie muszą oni we własnym zakresie nadzorować tego, co dzieje się w kolejnych filiach. Nie zatrudniają również managerów, którym musieliby zapłacić spore wynagrodzenie. Można więc powiedzieć, że rozwój franczyzy służy obu stronom – zarówno franczyzodawcom, jak i franczyzobiorcom. Prognozuje się więc dalszy rozwój biznesów właśnie  modelu franczyzowym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here