Audyt obsługi klienta przeznaczony jest dla właścicieli małych i średnich firm, sklepów, wszystkich branż.

 

Audyt obsługi klienta – Cele

  • Badanie i analiza efektywności sprzedaży stacjonarnej i obsługi klienta, które mają wpływ na wyniki sprzedaży
  • Ocena kompetencji i zachowań pracy personelu: sprzedawców, ekspedientów, podczas kontaktu z klientem, ich mocnych i słabych stron, w tym umiejętności sprzedaży i obsługi klienta
  • Sposobu odbioru przez klientów
  • Zweryfikowanie istniejących zakresów obowiązków, zadań, faktycznych czynności pracowników działu sprzedaży stacjonarnej i wypracowanie rozwiązań dla problemów
  • Przedstawienie końcowego raportu z rekomendacjami obszarów wymagających poprawy.

 

Dodatkowo:

  • Ocena telefonicznej obsługi klienta i prowadzonej handlowej korespondencji mailowej.
  • Wykonanie innych zadań i projektów specjalnie przydzielonych.

 

zloz zamowienie Audyt obsługi klienta

 

Audyt obsługi klienta – dla kogo?

  • Banki, agencje usług finansowych, placówki partnerskie.
  • Restauracje, hotele, biura podróży i agencje turystyczne.
  • Sklepy spożywcze, AGD/RTV, z artykułami dziecięcymi, dom i ogród.
  • Drogerie, perfumerie, sklepy z kosmetykami.
  • Salony kosmetyczne, fryzjerskie, SPA, uroda i fitness.
  • Sklepy i salony jubilerskie, z biżuterią.
  • Salony odzieżowe, obuwnicze.
  • Biura i agencje nieruchomości.
  • Stacje benzynowe, paliw, stacje partnerskie.
  • Sklepy motoryzacyjne, salony samochodowe, auto-serwisy, stacje obsługi samochodów.
  • Apteki, przychodnie, poradnie i ośrodki zdrowia, prywatne gabinety lekarskie.
  • Urzędy miast i gmin, punkty obsługi klienta.
  • Spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe.

 

Wybrane obszary poddawane badaniu

  • Autoprezentacja.
  • Diagnozowanie potrzeb klienta / zadawanie pytań, uważne słuchanie klienta.
  • Orientacja na klienta.
  • Komunikatywność.
  • Kreatywność.
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach.
  • Kultura osobista.
  • Obsługa klienta.
  • Negocjacje.
  • Budowanie relacji z klientami.
  • Przestrzeganie zasad, standardów.
  • Rozwiązywanie problemów.
  • Radzenie sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami klientów.
  • Współpraca w zespole.
  • Procedury: znajomość i stosowanie.
  • Zarządzanie czasem.
  • Organizacja pracy własnej.
  • Inne.

 

Audyt obsługi klienta – Etapy i przebieg usługi

Etap I – Badanie potrzeb Zamawiającego

  • Przegląd, wywiady i analiza obecnej sytuacji.
  • Poznanie specyfiki działalności firmy.
  • Na podstawie rozmowy z właścicielami, osobami zarządzającymi, zostanie określony zakres merytoryczny badania.

Etap II – Weryfikacja i ocena efektywności pracowników działu sprzedaży i obsługi klienta

  • Weryfikacja pracy personelu.
  • Badanie i ocena kompetencji sprzedażowych pracowników.
  • Monitoring jakości obsługi klienta.

Etap III – Podsumowanie

  • Ocena poszczególnych zachowań pracowników, elementów obsługi klienta.
  • Ocena wizyty w placówce, w sklepie.
  • Przedstawienie raportu końcowego dotyczącego możliwości poprawy efektywności we wszystkich badanych obszarach i płynących z nich korzyści.

 

zloz zamowienie Audyt obsługi klienta

 

Metody pracy

  • Analiza dokumentów wewnętrznych: opis stanowisk pracy, zadań, obowiązków personelu.
  • Obserwacja pracy pracowników podczas kontaktu z klientem.
  • Obserwacja zachowań i poziomu wykonania zadań.
  • Ocena poziomu umiejętności sprzedażowych, rozpoznanie potencjału.
  • Wywiady indywidualne.
  • Samoocena.
  • Ankiety.

 

Osoba prowadząca audyt obsługi klienta

 

bio Audyt obsługi klienta

 

Termin realizacji usługi

Do 4 tygodni od ustalonej przez strony daty rozpoczęcia prac.

W skład usługi wchodzą m.in:

  • Konsultacje z kierownictwem / zarządem firmy
  • Określenie obszarów audytu i przygotowanie projektu w oparciu o analizę potrzeb
  • Przygotowanie narzędzi audytowych
  • Audyt w miejscu wskazanym przez klienta
  • Przygotowanie raportu końcowego rekomendującego kierunki zmian
  • Przedstawienie i omówienie raportu końcowego z klientem

 

Koszt audytu

Dokładna wycena zostanie przedstawiona po zapoznaniu się ze szczegółami zlecenia.

 

zloz zamowienie Audyt obsługi klienta

 

Niektóre korzyści dla Zamawiającego płynące z wdrożenia usługi audytu obsługi klienta

  • Pewność, że badanie i analiza zostanie przeprowadzona profesjonalnie, rzetelnie i obiektywnie przez specjalistów i ekspertów, którzy posiadają wieloletnim doświadczenie w obszarze sprzedaż, obsługa klienta, zarządzanie sprzedażą.
  • Dzięki przeprowadzonemu badaniu, analizie i rekomendacji proponowanych zmian możesz uzyskać wyraźną przewagę nad konkurencją.
  • Wdrożenie usługi pomoże ci na odzyskać utraconych klientów i zyskać klientów „nowej jakości”.
  • Optymalizacja działań sprzedażowych.
  • Wymiana dobrych praktyk.
  • Zbudowanie trwałych relacji z odbiorcami produktów i poprawa wizerunku firmy.
  • Zapobieganie stratom i odpływowi klientów.
  • Inwestycja w usługę może zapewnić znaczne korzyści długoterminowe, jeśli jesteś gotów, aby zastosować nowe podejście do pro klienckiego modelu sprzedaży i jakości obsługi klienta w swojej firmie, sklepie.

 

Możliwe formy wsparcia celów rozwojowych firmy po zakończeniu usługi

 

Informacje dodatkowe

  • Świadczone usługi są procesem poufnym, gdzie wszystkie tematy, wnioski i sugestie są tajne.
  • Usługi będą realizowane każdorazowo w miejscu wskazanym przez klienta.
  • Podczas realizacji usługi Wykonawca zapewnia ciągłą komunikację z właścicielami firmy oraz wsparcie merytoryczne przez okres 1 m-ca bezpośrednio po zakończeniu współpracy.

 

zloz zamowienie Audyt obsługi klienta

 

Sprawdź nasze pozostałe usługi: