Audyt obsługi klienta przeznaczony jest dla właścicieli małych i średnich firm, sklepów, wszystkich branż.

Audyt obsługi klienta – Cele

  • Badanie i analiza efektywności sprzedaży stacjonarnej i obsługi klienta, które mają wpływ na wyniki sprzedaży
  • Ocena kompetencji i zachowań pracy personelu: sprzedawców, ekspedientów, podczas kontaktu z klientem, ich mocnych i słabych stron, w tym umiejętności sprzedaży i obsługi klienta
  • Sposobu odbioru przez klientów
  • Zweryfikowanie istniejących zakresów obowiązków, zadań, faktycznych czynności pracowników działu sprzedaży stacjonarnej i wypracowanie rozwiązań dla problemów
  • Przedstawienie końcowego raportu z rekomendacjami obszarów wymagających poprawy.

Dodatkowo:

  • Ocena telefonicznej obsługi klienta i prowadzonej handlowej korespondencji mailowej
  • Wykonanie innych zadań i projektów specjalnie przydzielonych

Audyt obsługi klienta – dla kogo?

  • Banki, agencje usług finansowych, placówki partnerskie
  • Restauracje, hotele, biura podróży i agencje turystyczne
  • Sklepy spożywcze, AGD/RTV, z artykułami dziecięcymi, dom i ogród
  • Drogerie, perfumerie, sklepy z kosmetykami
  • Salony kosmetyczne, fryzjerskie, SPA, uroda i fitness
  • Sklepy i salony jubilerskie, z biżuterią
  • Salony odzieżowe, obuwnicze
  • Biura i agencje nieruchomości
  • Stacje benzynowe, paliw, stacje partnerskie
  • Sklepy motoryzacyjne, salony samochodowe, auto-serwisy, stacje obsługi samochodów
  • Apteki, przychodnie, poradnie i ośrodki zdrowia, prywatne gabinety lekarskie
  • Urzędy miast i gmin, punkty obsługi klienta
  • Spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe

Wybrane obszary poddawane badaniu

  • Autoprezentacja
  • Diagnozowanie potrzeb klienta / zadawanie pytań, uważne słuchanie klienta
  • Orientacja na klienta
  • Komunikatywność
  • Kreatywność
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
  • Kultura osobista
  • Obsługa klienta
  • Negocjacje
  • Budowanie relacji z klientami
  • Przestrzeganie zasad, standardów
  • Rozwiązywanie problemów
  • Radzenie sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami klientów
  • Współpraca w zespole
  • Procedury: znajomość i stosowanie
  • Zarządzanie czasem
  • Organizacja pracy własnej
  • Inne

Audyt obsługi klienta – Etapy i przebieg usługi

Etap I – Badanie potrzeb Zamawiającego

  • Przegląd, wywiady i analiza obecnej sytuacji
  • Poznanie specyfiki działalności firmy
  • Na podstawie rozmowy z właścicielami, osobami zarządzającymi, zostanie określony zakres merytoryczny badania

Etap II – Weryfikacja i ocena efektywności pracowników działu sprzedaży i obsługi klienta

  • Weryfikacja pracy personelu
  • Badanie i ocena kompetencji sprzedażowych pracowników
  • Monitoring jakości obsługi klienta

Etap III – Podsumowanie

  • Ocena poszczególnych zachowań pracowników, elementów obsługi klienta
  • Ocena wizyty w placówce, w sklepie
  • Przedstawienie raportu końcowego dotyczącego możliwości poprawy efektywności we wszystkich badanych obszarach i płynących z nich korzyści

zamow-usluge-obrazekMetody pracy

  • Analiza dokumentów wewnętrznych: opis stanowisk pracy, zadań, obowiązków personelu
  • Obserwacja pracy pracowników podczas kontaktu z klientem
  • Obserwacja zachowań i poziomu wykonania zadań
  • Ocena poziomu umiejętności sprzedażowych, rozpoznanie potencjału
  • Wywiady indywidualne
  • Samoocena
  • Ankiety

Osoba prowadząca audyt obsługi klienta

sebastian-szymanski-info

 

Termin realizacji usługi

1 tydzień od ustalonej przez strony daty rozpoczęcia prac.

Cena

3900,00 zł netto +23% VAT (audyt do 6 pracowników)

W skład usługi wchodzą m.in:

  • Konsultacje z kierownictwem / zarządem firmy
  • Określenie obszarów audytu i przygotowanie projektu w oparciu o analizę potrzeb
  • Przygotowanie narzędzi audytowych
  • Audyt w miejscu wskazanym przez klienta
  • Przygotowanie raportu końcowego rekomendującego kierunki zmian
  • Przedstawienie i omówienie raportu końcowego z klientem
  • Follow up, weryfikacja poprawności wykonania działań naprawczych

zamow-usluge-obrazek

Niektóre korzyści dla Zamawiającego płynące z wdrożenia usługi audytu obsługi klienta

  • Pewność, że badanie i analiza zostanie przeprowadzona profesjonalnie, rzetelnie i obiektywnie przez specjalistów i ekspertów, którzy posiadają wieloletnim doświadczenie w obszarze sprzedaż, obsługa klienta, zarządzanie sprzedażą
  • Dzięki przeprowadzonemu badaniu, analizie i rekomendacji proponowanych zmian możesz uzyskać wyraźną przewagę nad konkurencją
  • Wdrożenie usługi pomoże ci na odzyskać utraconych klientów i zyskać klientów „nowej jakości”
  • Optymalizacja działań sprzedażowych
  • Wymiana dobrych praktyk
  • Zbudowanie trwałych relacji z odbiorcami produktów i poprawa wizerunku firmy
  • Zapobieganie stratom i odpływowi klientów
  • Inwestycja w usługę może zapewnić znaczne korzyści długoterminowe, jeśli jesteś gotów, aby zastosować nowe podejście do pro klienckiego modelu sprzedaży i jakości obsługi klienta w swojej firmie, sklepie

Możliwe formy wsparcia celów rozwojowych firmy po zakończeniu usługi

Informacje dodatkowe

  • Świadczone usługi są procesem poufnym, gdzie wszystkie tematy, wnioski i sugestie są tajne
  • Usługi będą realizowane każdorazowo w miejscu wskazanym przez klienta
  • Podczas realizacji usługi Wykonawca zapewnia ciągłą komunikację z właścicielami firmy oraz wsparcie merytoryczne przez okres 1 m-ca bezpośrednio po zakończeniu współpracy

zamow-usluge-obrazek

Sprawdź nasze pozostałe usługi: