Wybór firmy szkoleniowej – Na co zwrócić uwagę

Inwestowanie w szkolenia w celu poprawy umiejętności handlowych personelu to jedna z najmądrzejszych decyzji, jakie menedżer czy właściciel firmy może podjąć. Ale jaka jest najlepsza droga do znalezienia dobrej firmy szkoleniowej, która przyniesie Ci oczekiwane rezultaty? Oto kilka rzeczy do rozważenia przy wyborze i ocenie odpowiedniej firmy dla ciebie.


Wybór firmy szkoleniowej – Na co zwrócić uwagę

#1

Sugeruję zatrudnić kogoś, kto może wykazać, że przeprowadził przynajmniej kilka szkoleń grupowych. Niekoniecznie muszą to być szkolenia, które zostały przeprowadzone dla podobnej branży. Ważne, aby ten ktoś wykazał, że ma odpowiednie doświadczenie w sprzedaży. Dlatego wcześniej zapoznaj się z jego historią, doświadczeniem, gdzie pracował, komu pomógł, jak długo pracował w sprzedaży zanim przystąpił do prowadzenia szkoleń. A może ma też doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą? Koniecznie o to zapytaj.

#2

Pamiętaj też, że ten kogo wybierzesz powinien posiadać doskonałe umiejętności prezentacyjne, komunikacyjne oraz zdolność do obdarzania innych uwagą – od najmniej do najbardziej doświadczonych pracowników.

#3

Najlepszym sposobem na dokonanie oceny szkolenia i prowadzącego jest uczestnictwo w jednej z sesji. Jeśli nie jest to możliwe poproś o przekazanie materiału video. Możesz też poprosić o udostępnienie ankiet oceny i badania zadowolenia uczestników ze szkolenia lub referencje, ale uważaj na te podejrzane.

#4

Firma szkoleniowa powinna być w stanie wykazać, że jest na bieżąco z tym, co dzieje się na „froncie sprzedaży” i edukacji w tym zakresie. Czy wydała jakieś książki, poradniki, opublikowała artykuły w fachowych czasopismach, czy prowadzi eksperckiego bloga, jakie książki poleca do przeczytania, jak często aktualizuje materiały, programy szkoleniowe, itd.

#5

Ktokolwiek będzie z Tobą współpracował powinien oferować szereg produktów szkoleniowych, począwszy od szkolenia z podstawowych umiejętności handlowych, tj.: umiejętności komunikacyjne, prezentacyjne, negocjacyjne poprzez zarządzanie kontaktami, sprzedażą, relacjami z klientami. Jeśli naprawdę zaangażujesz się w podnoszenie wydajności zespołu poprzez szkolenia handlowe, będziesz potrzebował dostępu do tych produktów, a zwłaszcza wtedy, gdy twoje potrzeby biznesowe ewoluują.

Dlatego zdecyduj się na wybór jednego trenera, który pomoże ci w tej podróży. Znajomość firmy, z której usług korzystasz i trenerów, z którymi współpracujesz skróci nie tylko czas poszukiwań, ale zazwyczaj będzie tańsze, niż skakanie z jednej firmy szkoleniowej do drugiej.

#6

Wreszcie gdybyś chciał zatrudnić kogoś, kto zapewnia nie tylko szkolenia, ale oferuje doradztwo w zakresie zarządzania sprzedażą i indywidualne usługi coachingowe dla twoich menedżerów i handlowców, aby wzmocnić wiedzę i umiejętności sprawdź, czy można to zrobić telefonicznie lub on-line za pomocą wideokonferencji, ale również osobiście. Tylko od ciebie zależy jak najlepiej te możliwości chcesz wykorzystać.

#7

Dobry trener potrafi też ocenić pracę uczestników szkolenia, zespołu i przedstawić raport, dzięki czemu nabierzesz do niego większego zaufania i docenisz dane. Wszyscy więc wygrywają.

#8

Często firmy mają już listę „preferowanych dostawców”, z którymi wcześniej współpracowały. Chcę zwrócić uwagę, że są też inni, którzy wykonują naprawdę świetną robotę, ale nie są zauważani. Dostawca, który może spełnić Twoje cele szkoleniowe za pomocą świeżego, innowacyjnego i profesjonalnego podejścia, powinien być zawsze bardzo poważnie brany pod uwagę.

#9

Wreszcie chciałbym zwrócić uwagę na różnicę między treningiem, a pseudo-treningiem. Pseudo-szkolenie to krótka, trzy lub czterogodzinna sesja, podczas której prezentuje się dynamiczny mówca, skoncentrowany na danym temacie. Zwykle te sesje są jednokierunkowe. Nie ma dyskusji, ćwiczeń, warsztatów. Pseudo-szkolenie jest bardziej rozrywką, gdzie wszyscy czują i bawią się dobrze, ale dalej nic się nie zmienia.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *