Umiejętności handlowe. Jak przygotować personel do kontaktów z klientem

Nie ma znaczenia, jak dobry jest twój produkt, usługa, jak świetny masz marketing, kompetentnych i zdolnych pracowników. Jeśli nie dbasz o stały dopływ nowych klientów i nie finalizujesz sprzedaży, prowadzenie firmy jest stratą czasu, energii i pieniędzy.

Kluczowe umiejętności handlowe

Najlepszym sposobem na poznanie tych podstawowych umiejętności sprzedażowych pozwalających na efektywny kontakt z klientami, jest ich zrozumienie, a następnie przeszkolenie pracowników w ich zakresie. Oto 4 główne obszary umiejętności handlowych, na podstawie tendencji i obserwacji pracy najlepszych sprzedawców.

Umiejętności językowe

  • sposób formułowania wypowiedzi, wyrażania się
  • sprawność posługiwania się językiem
  • używane słownictwo
  • klarowność, jasność wypowiedzi
  • zwięzłość

Umiejętności zachowania się

  • nawiązywanie pierwszego kontaktu
  • dostosowanie się do otoczenia, do klienta
  • autoprezentacja
  • komunikacje niewerbalna (gesty, mimika, postawa, itd.)
  • odpowiednie postępowanie
  • pozostawienie pozytywnego wrażenia

Umiejętności taktyczne

  • umiejętność zadawania pytań
  • umiejętność aktywnego słuchania
  • opanowanie
  • kontrola nad sytuacją
  • takt
  • odegranie „zaplanowanej” roli
  • przekonujące zachowanie

 Umiejętności przekonywania

  • znajomość oferty, produktu (pierwszy krok do zdobycia zaufania klienta)
  • prezentacja
  • logiczna i rzeczowa argumentacja
  • język korzyści
  • wiara w produkt
  • wiara w swoje umiejętności
  • wiara w pomyślne zakończenie transakcji
  • pozytywne nastawienie

Nawet jeśli pracownikom brakuje doświadczenia, opłaca się podjąć wyzwanie, jakim jest zapewnienie odpowiedniego szkolenia, potrzebnego do pełnego wykorzystania ich potencjału. W zależności od tego ile wysiłku i pracy w to włożysz, odciśnie to swoje ślady nie tylko na pracownikach, ale i na klientach.

Zastanawiasz się, co teraz robić? Zapoznaj się z naszą ofertą dotyczącą szkoleń sprzedażowych lub dowiedz się więcej o wszystkich oferowanych przez nas usługach, klikając tutaj.

Autor bloga, serii poradników dla przedsiębiorców i sprzedawców, konsultant, ekspert sprzedaży. Założyciel firmy szkoleniowo-konsultingowej Sebby Sales Consulting, która z powodzeniem prowadzi szkolenia sprzedażowe, doradztwo i audyt sprzedaży, generując większe przychody i zyski dla klientów – małych i średnich firm.

Więcej wpisów | O mnie | Moje poradniki | Kontakt

Obserwuj mnie, tak jak lubisz:



Podobało Ci się to, co czytasz? Podziel się wpisem ze znajomymi lub pozostaw swój komentarz poniżej.
Chcesz więcej treści? Zapisz się do Newslettera i otrzymuj najnowsze wpisy wprost na swoją skrzynkę e-mail.





Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *