Sprzedaż przez telefon. O czym najczęściej zapominamy?

Podstawowym błędem, który popełniamy przy telefonowaniu do klientJak zdobywać referencje i polecenia od swoich klientów. Czytaj więcej ... »ów, jest nieumiejętne postawienie pytaniaProfesjonalna obsługa klienta w sklepie odzieżowym. Czytaj więcej ... » otwierającego całą rozmowę. Jeśli zostanie ono źle sformułowane, szanse na nawiązanie kontaktu spadną do zera. Rozmówca nie będzie zainteresowany podjęciem tematu, a Ty będziesz zastanawiał się, co poszło nie tak.

Formułując wnioski najczęściej cały ciężar odpowiedzialności przesuwasz w stronę złego dnia, pogody, kiepskiego samopoczucia, chwilowej niedyspozycyjności, czy po prostu braku szczęścia. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, a już z pewnością nie pomoże ci ono w byciu bardziej efektywnym i skutecznym.

Dobre otwarcie rozmowy to połowa sukcesu

Cofnij się do początku rozmowy, a może nawet do skryptu, czy zdania otwierającego, które zapisałeś na kartce w notesie. Sprawdź, czy sam po jego przeczytaniu zdecydowałbyś się na podjęcie rozmowy/tematu. Czy brzmi ono zachęcająco? Czy trafia w potrzebyCzego pragną klienci? . Czytaj więcej ... » odbiorcy? Czy wywiera na nim odpowiednie wrażenie, zmusza do myślenia, zaskakuje czy nawet prowokuje? Od tego wszystkiego zależy dalszy rozwójSzkolenia dla sprzedawców – Szkolenia sprzedażowe. Kiedy z nich korzystać. Czytaj więcej ... » wypadków – kontynuacji bądź odrzucenia rozmowy. Warto zastanowić się nad tym głębiej i choć przez chwilę pomyśleć, co jeszcze mógłbym zrobić, aby wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie na moim potencjalnym kliencie.

Każdego klienta traktuj indywidualnie

Prawdziwi handlowcy wciąż udoskonalają swoje skrypty rozmów, robią notatkiZarządzanie relacjami z klientem. Zadbaj o swoją przyszłość. Czytaj więcej ... » i zapiski pomocne przy nawiązywaniu kolejnych kontaktObiekcje klientów - Jak sobie z nimi radzić? część 2. Czytaj więcej ... »ów przez telefonTwój telefon to najtańsze i najskuteczniejsze narzędzie sprzedaży . Czytaj więcej ... ». W niektórych przypadkach stosują zamiennie różne scenariusze, każdy na inną okazję, dopasowany do klienta, rodzaju jego działalności i okoliczności nawiązania kontaktu. Jeżeli chcesz być profesjonalistą, każdy przypadek musisz traktować indywidualnie, nie możesz mieć jednego schematu, który wpasujesz do każdej sytuacji i do każdego scenariusza rozmowy. Musisz być przewidujący, starać się oceniać fakty i przede wszystkim – musisz być optymistycznie nastawiony do wykonania każdego zadania, które przed tobą postawiono.

Sprzedaż przez telefon8 najczęściej popełnianych błędów w Telesprzedaży . Czytaj więcej ... » – kluczowe pytanie

Podstawowe pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć zanim podniesiesz słuchawkę telefonu brzmi:

„Dlaczego klient ma mnie w ogóle wysłuchać” – „Co mam mu do zaproponowania i w jaki sposób rozwiąże to jego problemyJak dotrzeć do klienta przed konkurencją?. Czytaj więcej ... »?”

Przy sprzedażJak sprzedać używany samochód - Reklama dźwignią handlu!. Czytaj więcej ... »y przez telefon koniecznie musisz mieć również świadomość różnicy pomiędzy wytrwałością, a natręctwem. Chyba wiesz, co mam na myśli?